donderdag 12 februari 2015

Even iets anders.......

Goedemorgen allemaal!

Vandaag is het aan mij jullie te voorzien van "even iets anders"
Elke maand willen we jullie een leuk artikel voorschotelen van een bijzonder creatieve dame op vintage/brocante gebied die wij tegen komen op het net!

Vandaag wil ik jullie voorstellen aan Nelleke Verkouter!

Een echte brocante vintage liefhebster die naar hartenlust van alles uit haar vingers tovert!

Hier een stukje van en over haar zelf:

Moeilijk om iets over jezelf te vertellen.....maar ik ga het proberen.
Van jongs af aan ben ik altijd al bezig geweest dingen te maken.
Ik was in mijn kindertijd al bezig mijn barbies te voorzien van een complete garderobe inclusief lingerie!
En nadat ik niet meer de zorg voor mijn kinderen en moeder had en niet meer buitenshuis werkte kreeg ik meer tijd om aan mijn hobby te besteden.
En daar ben ik nu wel dagelijks mee bezig!
Ik heb altijd wel iets te haken of te breien dat doe ik s'avonds meestal voor de tv.
Verder vind ik het leuk om spulletjes te verven en te voorzien van een oud prentje, kantje etc. om het een nostalgische look te geven.
Ik krijg veel complimenten en eens in de maand komen er vriendinnen gezellig fröbelen.
Ons hele huis heeft een brocante uitstraling en de mensen die hier voor het eerst komen zijn dan vaak verbaasd.
Voor ons is het heel gewoon want dit is zoals het altijd al is geweest.
Voor een indruk stuur ik nog even wat foto's mee:

Even binnen kijken bij Nelleke:
een deel van haar interieur
Oude kast een likje verf gegeven...

Volop decoratie..


Alweer 12 jaar geleden dat we deze hebben geplaatstbakkie thee ????
Oud stel kruidenpotten

Is dit niet heerlijk? Dit is toch wel een soort van droomhuis (al is het zoals ze zelf zegt een "gewoon" rijtjeshuis) hoor!
Prachtig zoals Nelleke dit heeft bereikt!

Dan nog wat prachtige creaties van haar hand!

Jurkjes
Met wat brei en haakwerk zijn ook de paspopjes weer aangekleed...................  Nelleke Verkouter

Gehaakte lijstjes

Gepimpte paaseieren
Pasen 2014   Nelleke VerkouterPasen 2014   Nelleke Verkouter
Pasen 2014   Nelleke Verkouter

Gehaakt tasje met parels
Tas gehaakt  met parels en mooie speld........   Nelleke verkouter...

Fournituren winkeltje
Mijn fourniturenwinkeltje............................  Nelleke Verkouter

Gepimpte handspiegel
Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie..... Nelleke Verkouter

Gepimpte baby schoentjes
Oude kinderschoentjes met wat kant etc......  Nelleke Verkouter

speldenkussentjes
In eierdopjes geen eitje maar een klein speldenkussentje Nelleke VerkouterWas oud bonbonschaaltje.....nu speldenkussen Nelleke Verkouter
Leuk plekje voor je spelden  Nelleke Verkouter

Nou kan ik jullie nog heeeeeel veel meer laten zien, maar dit is toch al smullen he? 
Je kunt haar vinden op Facebook en Pinterest

Laat je inspireren! 
en geniet van al dit moois! 
Ik hoop dat jullie hier net zo van genoten hebben als wij!?
Er is zelfs de mogelijkheid om eens gezellig bij haar langs/aan te gaan om alles van dichterbij te komen bekijken. 
Dus woon je in omgeving Hoogvliet/Rotterdam? Of heb je zin om eens gezellig te gaan frobelen/haken/breien bij Nelleke dan kun je contact met Nelleke opnemen via: nellekeverkouter@hotmail.com of via een pb op facebook.

Ik wil Nelleke heel hartelijk bedanken voor haar medewerking!
Haar verhaaltje en het showen/delen van haar passie!

Fijne dag!

Groetjes namens ons allen,
Jacomijn

Vergeten jullie de challenge en de 500-aktie niet??? Misschien kunnen jullie wel combineren..een kaartje maken voor de challenge en die óók bij de 500-aktie linken....







10 opmerkingen:

  1. Prachtig een droomhuisje heeft Nelleke .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend Nelleke ik kijk mijn ogen uit wat mooi, hier kan ik alleen maar van dromen. Mijn complimenten super leuk dat ik even bij je binnen mocht kijken.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig zeg....wat een creativiteit Nelleke! Heel leuk om
    een kijkje bij je te nemen! Heerlijke tijdverdrijf zo'n hobby!
    Groetjes Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig en wat leuk dat wij zomaar even bij je binnen mogen kijken Nelleke! Ik raak niet uitgekeken, wat een tijd is hier door de jaren heen in gaan zitten! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel voor je leuke impressie die je hebt gemaakt van mijn leventje en wonen...knap gemaakt...lieve groet Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bedankt dat we dit mochten maken Nelleke......echt heel leuk....en heeeeel graag gedaan! Met dank natuurlijk ook aan onze Jacomijn!
      Plony

      Verwijderen
  6. Nelleke hoe supermooi en gezellig ... Wat een leuke spulletjes allemaal ...
    Ik heb genoten van de rondleiding door jouw gezellig huis ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat gaaf!!! Ik hou hier zo van maar het is jammer dat mijn man het totaal niet kan waarderen. Anders wist ik het wel!!!!
    Ik ga eens bij Nelleke rondkijken.
    Dank je wel dat je ons erop attent hebt gemaakt.
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw wat mooi allemaal!!
    leuk dat we een kijkje mochten nemen...
    groetjes,Gerrie
    http://gerriesknutselhoek.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt Nelleke, dat we een kijkje in je huis mochten nemen.
    Wat een gewéldige inrichting en accessoires heb je!!

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen