dinsdag 2 december 2014

Dag twee van onze feestmaand

Goedemorgen allemaal, gezellig dat jullie weer langs komen op deze tweede dag van onze feestmaand.

Jacqueline heeft een prachtige kerstkaart gemaakt die ik vandaag aan jullie mag laten zien.


Wat een superleuk scrappapier en een prachtige bloementoef heeft ze gebruikt. Ook een leuk detail zijn de knoopjes.

Ik ben even op internet aan het zoeken geweest en kwam daar het volgende wist-u-datje over kerstkaarten tegen...

Wist-u-dat de eerste commerciële kerstkaarten werden gemaakt in 1843? Hierop is een familie die wijn drinkt aan tafel te zien.
Er schijnt er in 2012 één verkocht te zijn voor ongeveer 10.000 euro.


Wat een enorm bedrag is dat zeg!
Nu zijn wij natuurlijk allemaal heerlijk bezig met het maken van (kerst)kaarten maar ik heb voor mezelf niet de illusie dat de kaarten die ik maak ooit zoveel op gaan brengen hoor. Ik maak ze gewoon omdat ik het leuk vind.
Nog een paar dagen en de eerste kerstkaarten gaan bij mij de deur uit.
Wanneer beginnen jullie met het versturen van de kerstkaarten?

Namens het hele DT-team een fijne dag en tot morgen.
Groetjes Henriëtte


16 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart, leuk weetje!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart. En wat leuk om te weten wanneer de eerst kaarten werden gemaakt.
    Gr Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart en een leuk weetje! Wat een hoop geld.
    Ik denk dat ik ze verstuur na Kim haar verjaardag. Dat is 14 december.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige kaart, leuk afgewerkt met die toef erbij, mooi om te zien hoe je met dit papier een leuke combi kunt maken, de kerstkaarten gaan bij mij na de 15e de deur uit, groetjes Frosien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een bedrag he voor zo´n kaart, tsjongejone!! Nee hoor ik maak mijn kaarten ook voor mijn eigen plezier. Als ik ze verkoop en ik heb het geld wat er in zit terug, ben ik tevreden. Kan ik weer nieuwe leuke spulletjes kopen, want het is en blijft een dikke verslaving. De kaart Van Jaqueline is prachtig, het half uitgesneden en omgevoeuwen tekstlabel vind ik heel erg mooi staan. En ook de lichte kleuren vind ik heel mooi!!! Een topkaart!!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan Henriette, Toen maakte natuurlijk niemand kaarten, en nu de halve wereld. De een maakt ze mooier dan de ander maar handwerk is handwerk. Trasitie uis hier, al vanaf de kinderen klein waren, Kerstboom na Hans zijn verjaardag 10-dec. Kaarten schrijven als de kerstboom staat en alles klaar is. Dus nog even de tijd.
    Meestal krijg ik de 1e kerstkaart al voor 5 decm. Dat vind ik te vroeg, ben ik nog niet zo in de krijg-stemming. hihi gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai pff wat een bedrag heb het een paar keer herlezen ben ik wel juist of is plony gemist met de cijfers ...
    Jacqueline dat is weer een heel bijzonderkaartje met het design papier heel mooi hoor !
    Mijn kaartjes die verstuur ik rond 15 december .
    Lieve groeten Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi kaartje leuk verhaal erbij ik stuur mijn kaarten meestal na de zestiende dus ik heb nog even groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi kaartje Henriette,dit weekend ga ik beginnen met schrijven.groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kaart, en daar kun je veel freubel dingetjes voor kopen...haha
    Groetjes Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitternde kaart in een heel mooi model.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig kaartje. De rode accenten geven een geweldig gaaf effect.
    Kerstkaarten zijn niet zo mijn ding. Ik vind het wel héél leuk om te zien hoe creatief iedereen hiermee bezig is, maar zelf krijg ik het niet zo voor elkaar. Er gaan wel wat kaartjes de deur uit vanaf 6 december, maar die zijn niet handmade.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig kaartje en een heel leuk verhaal ! Na het sinterklaasfeest beginnen met de kerstversiering en daar hoort kerstkaartjes schrijven bij ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke kaart!! En geweldig zo'n verhaal erbij!
    Ik vind het ook heerlijk om ze te maken maar ze schrijven....pfffff.....ben blij als ze op de bus kunnen en daar beginnen we pas mee als de Sint uit het land is :)
    Liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige kaart, wat hebben we toch een heerlijke hobby.
    Ach je weet nooit wat een van onze kaarten over 100 jaar opbrengt, toch?
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen