vrijdag 19 december 2014

19 december

Goedemorgen allemaal!

Na de start van de nieuwe challenge wat weer geweldig ontvangen is, gaan we gewoon weer verder met een nieuwe kerstkaart!
De kaart die ik jullie vandaag laat zien heb ik zelf gemaakt.
We zijn toch stiekem allemaal wel een beetje gek op vogeltjes he...ook deze keer speelt er weer 1 tje de hoofdrol!
Een kaart in natuurlijke tinten, want bij vintage horen geen felle kleuren.



Je waant je in de natuur, die zoals ie nu is nog erg warm is voor de tijd van het jaar he?
Hebben jullie dat ook dat er nog steeds iets in bloei staat, zo heb ik nog steeds cyclaampjes en geraniums in bloei staan buiten.
Over bloemetjes gesproken, zie je die leuke hier boven....gemaakt van een prachtige stans van Nellie Snellen, waar je de kleinste achter de grootste doet en hem zo opbouwt naar hoe jij het mooi of vol genoeg vind daarna wat aangezet met Viva Decor Antique gold (zilverachtig met vleugje goud) Erg leuk om te doen. Maken jullie zelf ook graag bloemetjes voor op de kaart of liever kant en klare?

Soms is het best veel werk en zijn die uit een potje of zakje ook wel lekker makkelijk maar mocht je nog eens zin of tijd hebben om leuke eigen gemaakte bloemetjes op je kaart te maken heb ik nog even wat leuke links voor jullie opgezocht waar je eens lekker rond kunt neuzen en inspiratie op kunt doen!
Klik op de foto van de bloem en je word rechtstreeks naar het bijbehorende blog geleid....en dat laatste filmpje...ik waarschuw maar vast...voor je het weet heb je er een hobby bij!

How to make Shabby Flowers 
 
Watercolor paper shabby flowers Tutorial 
 

Veel plezier ermee, en wie weet zien we eens wat van deze leuke bloemetjes terug op jullie creatie?
Fijne dag, en weer de hartelijke groeten namens ons allen
Jacomijn

5 opmerkingen:

  1. Supermooi kaartje!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi kaartje en prachtige bloemen en het filmpje is ook mooi ...
    Groetjes, fijne dag, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart Jacomijn !! Lief met het vogeltje ..
    Ik heb in mijn tuin nog rozen die bloeien roze en gele die hangen tussen de kerst lichtjes mooi hoor .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jacomijn. De bloemen vielen me op ze zijn zo mooi!
    Het is een prachtige kaart met dit mooie plaatje, Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kaart Jacomijn weer eens wat anders dan al die winterse sfeertjes, vogeltjes doen het ook altijd goed op kaarten wat zijn je bloemen mooie blikvangers. Ik vind het ook leuk om tussen door zelf bloemetjes te maken, maar ik vind het wel een vak apart gelukkig zijn er genoeg filmpjes te vinden hoe je ze kunt maken. En met een beetje oefen lukt het best om ze zelf te maken. Leuk is het filmpje hoe je met kraaltjes heel simpel leuke shabby chique bloemetjes maakt, lijkt me leuk om eens te proberen. Ook een leuk idee voor mijn restjes parelkralen die ik altijd nog bewaard heb want je weet maar nooit en komen ze nog een keer van pas hihi.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen