dinsdag 16 december 2014

16 December

Goedemorgen!

Welkom terug vandaag hier op WLVC 
Wat een leuke reacties op het bericht van gisteren, daar genieten we erg van en lezen graag mee!
En dan mag ik vandaag jullie een creatie van onze Liesbeth laten zien.
Het is een prachtige winterse voorstelling! 
Dat is wel even genieten he...

 
Wie weet hoe lang het nog duurt voor wij dit uitzicht hebben en dan zo'n pak sneeuw zullen zien liggen en de meesjes en roodborstjes en vinkjes weer ijverig aan de vetbolletjes en pindaslingers knabbelen!
Ik heb zelf de eerste mini sneeuwvlokjes al gezien, maar ondanks dat en het druilerige weer nog niet echt het idee dat het al gauw winter wordt....de kou in de ochtend en avond herinnert je er aan dat de winter dan toch echt in aantocht is!
En om precies te zijn zondag 22 december om 00:03u begint de astronomische winter!
Op Wikipedia staan al dit soort precieze weetjes, er staat zelfs een lijstje tot en met 2020!
En wist je dat de winter de natste maand van het jaar is, gemiddeld 195 uur aan neerslag tegenover 
114 uur in de zomer....dat worden nog heel wat knutsel uurtjes de komende maanden!
Zelfs de sneeuw uren verschillen met het zuidwesten en het oosten van 13 tot 21 dagen, dat is toch wel heel wat hé? 
Ach mocht het zover zijn, kijk of denk dan nog eens terug aan deze kaart van Liesbeth zo'n mooie winterse voorstelling kan toch ook prachtig als bijvoorbeeld verjaardagskaart?
Klik HIER om ook even bij haar blog langs te gaan en te vertellen wat je er van vind! Onze complimenten heeft ze al binnen!

Als laatste nog een leuke knutsel tip die ik jullie niet wil onthouden met prachtige voorbeelden:
Veel plezier!

Dat was het dan al weer, 
tot de volgende keer
Groetjes namens ons allen,
Jacomijn


14 opmerkingen:

  1. Schitterend kaartje, ik kijk mijn ogen uit.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ik van de winter niet zo geniet als van deze kaart! Supermooi!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig kaartje! Roodborstjes zijn ook altijd zo leuk en nieuwsgierig brutaal.
    xxx Marianne Mw

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi winters kaartje.

    Liefs, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kaart. Mooi ook in deze kleuren.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaart, heel mooi van kleur.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onder het genot van een kop dampende thee, genoten van dit winters kaartje met weetje...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaart en heel leuk ook elke dag het verhaaltje erbij. Maar, Jacomijn, ik hoop toch echt niet op sneeuw. Niets zo erg als bij flinke sneeuwval naar/van je werk moeten rijden hier in de polder.
    liefs
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schitterende kaart prachtig Papier heb je gebruikt
    Groetjes gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nou liesbeth je kaart is geweldig mooi en winters, gaaf met al die mooie dingen erop zo ga je zelfs naar de echte winter verlangen:-))
    grt corry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi winters kaartje Liesbeth ik hoop dat we deze winter ook nog kunnen genieten van een pak sneeuw ik vind het altijd zo'n mooi gezicht als alles bedekt is met een laag sneeuw. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me ook dat er ook zijn die er helmaal niet van houden het is natuurlijk niet alleen mooi, als je erdoor moet met je auto of fiets is het minder fijn. Leuke tip het blog waarop je van papier gemaakte lantaarn/ster kunt vinden. Zelf heb ik ook een ster die van papier is gemaakt en erg mooi gedecoreerd is met borduurwerk en kraaltjes ik heb hem kantklaar gekocht.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie winterse kaart Liesbeth.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wouw wat een geweldige kaart Liesbeth je waan je echt in de winter!
    En wat een gezellig verhaal Jacomijn! en op je link van-meandmydiy-
    ga ik even kijken! Fijne avond allemaal!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldige kaart Liesbeth. Een plaatje. grleny w

    BeantwoordenVerwijderen