maandag 15 december 2014

15 december

Goedemorgen!

Zo, 15 december weer mijn beurt jullie te voorzien een verhaaltje en inspiratie!
Ik heb weer wat leuks voor jullie in petto en dan niet alleen de kaart maar ook weer wat leuke weetjes van het hele team! Pak er een lekkere beker warme chocolademelk bij...en lees gezellig mee!

Nog 10 dagen voor kerst....iedereen zal zo ondertussen klaar zijn met het maken van de kerst kaartjes? Of maak je ze nog last minute?
Mocht je nog iets inspiratie nodig hebben....of gewoon zin hebben nog een beetje kerstsfeer te proeven...

 

Op Pinterest kwam ik dit prachtige plaatje tegen en had gelijk een idee welk papier te gebruiken etc...ja aan de slag dan maar hé, mijn kerstster stans maar weer eens tevoorschijn gehaald, heerlijk zo'n kerst/winters geheel toch?
Ik kan soms niet kiezen tussen alle voorraden van mijn eigen....je kunt het haast winkeltje noemen!
En dat bracht mij op het idee mijn mede dt-collega's eens te vragen wat nou hun favoriete artikelen zijn dit kerst seizoen...het is erg gezellig met ons 9en en we hebben allemaal onze eigen stijl van het maken van kaarten en ook qua kleur dat hebben jullie vast wel gemerkt toch!?

Misschien herkennen jullie je jezelf qua gebruik er in....
Janneke gebruikt graag de sneeuwkristal van Marianne Design (LR 0185) en een vintage pretty paperbloc Artic Winter!

Jolanda is dit jaar graag in de weer met de hertjes/reindeer stans en plakt het liefst overal roosjes bij!

En dan onze Plony, ons blogmoedertje, haar favoriet is de snijmal van Wild Rose het sneeuwframe en helemaal verliefd op het papier van Pion Design "Days of Winter".

Jacqueline heeft regelmatig bruine vingers volgens mij want die kan echt niet zonder de Vintage Photo inkt als ze dan maar eerst goed wast voor ze aan haar favoriete papier begint van Maja Design "It is Christmas time".

Er zijn zoveel soorten...jaja want zo komt Henriette met haar favoriete mal, eentje van Memory box de Frostville Wreath en ooooo dan gecombineerd met die mooie plaatjes van Syta van Gelderen..

Ook onze Miranda mag graag in de weer met de plaatjes van Syta en tijdens het kerstkaarten maken maakt ze dan het liefst gebruik van de Creatable large (ovaal lr0240) van Marianne design en de cutting en embossing frame en rand (6002/0356 en 6002/0357) van Noor design, zoveel verschillende materialen en ieder haar favoriet en ook al weer heel wat verschillen hé?

Dan hebben we nog Liesbeth, zij gebruikt graag een leuke basis van Dutch Doobadoo de kerstboom of een label en als ze ze helemaal vol heeft geplakt met prachtige vintage materialen werkt ze ze graag af met Frantage...

 ikzelf trouwens ook, we zitten regelmatig onder de glitters hahahaha, en zet graag hoekjes en randjes en bloemetjes in de frantage zoals je ook op bovenstaande kaart kunt zien en heb graag ruime keus in vintage plaatjes. Ik heb inmiddels een pinterest bord bomvol plaatjes waar ik regelmatig van af print, daar zou ik echt niet meer zonder kunnen!

 Dan als laatste Anneke die werkt graag met potjes van Viva decor en dan de 3d farbe en probeert graag de nieuwste dingen uit waaronder snowtex van decoart!

Dat was een hele "waslijst" he, misschien komen jullie deze artikelen binnenkort nog wel tegen op onze kaarten ;-).
En dan zijn we natuurlijk wel een beetje nieuwsgierig wat jullie dit jaar nou het liefst op jullie kerst kaarten gebruik(t)en?

Dat was het weer voor vandaag!
Wij wensen jullie allen namens ons allen weer een fijne dag 
en tot morgen!
Groetjes Jacomijn





12 opmerkingen:

  1. Hoihoi op deze maandagmorgen wat een leuke kaart laat je weer zien Jacomijn super. En wat leuk om te lezen wat jullie favoriete keerstspulletjes van dit moment zijn. Mijn favoriete spulletjes zijn mooie nostagische plaatjes met wintersfeertje erop van oa Gerda en van MD en een strikje van kant/lint mag op mijn kerstkaart niet ontbreken en natuurlijk gecombineerd met de nieuwe kerstmalletjes van MD.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kerstkaart met een schattig plaatje.
    Ik gebruik de kerstplaatjes van Gerda's Hobbyshop of Syta van Gelderen.
    Deze kerst heb ik ook vaak de mal van Joy!crafts Cutting & Embossing Christmas 6002/2041 gebruikt. Deze mal kun je op verschillende manieren gebruiken. Erg leuk.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi kaartje, Jacomijn, het is behalve mooi vintage ook winters door de tinten die je gebruikte. Ik ben klaar met de voorraad voor dit jaar, maak ze het hele jaar door. En gebruik eigenlijk dan weer dit en dan weer dit, heb niet echt iets dat favoriet is. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaart bij deze leuke praat...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé Jacomijn ... ik kom vlug eens langs maar vanavond kom ik zeker terug om alles eens heel rustig te bekijken ... want het lijkt me prachtig ... Ikzelf heb dit jaar de hertjes van Joy, plaatjes van Syta en de labelmal van Md en ja nog veel meer ...
    Doei tot later .... Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jacomijn, wat een leuke kaart en wat nog leuker is: al die uitleg van de materialen van de verschillende DT-leden. Kan ik weer eens kijken op mijn gemak wat dat allemaal is. Weer wat bijgeleerd dan.
    Groetjes
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Jacomijn.
    wat een leuke en mooie kaart en wat enig dat we lezen wat een ieder graag gebruikt op de kerstkaarten. Ik moet je zegen dat ik geen voorkeur heb voor materialen, want ik maak nog maar een paar jaar kerstkaarten. Daarvoor alleen maar Nieuwjaarskaarten.
    Ik vind trouwens teveel leuk....
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jacomijn

    Wat heb je weer een prachtige kaart gemaakt. en wat vind ik het leuk om jullie berichtjes te lezen over wat jullie favoriete artikelen zijn.
    zelf heb ik niet echt een favoriet ik gebruik heel veel mallen van Nellie snelle en die je kan je heel het jaar gebruiken en ook de kerst vintage vellen van Nellie snelle gebruik ik veel

    Groetjes Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig kaartje Jacomijn.... Ik heb dit jaar kerstkaartjes gemaakt met mijn eigen bearded collie kersttekeningen en als versiersel gebruikte ik vaak de mallen van de kerstster en de hulsttakjes van Marianne Design. Groetjes,
    Marianne MW

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb zelf heel weinig mallen, dus ik ben aangewezen op de stansjes die je los kan kopen op creamarkten. Of die lieve blogsters me toesturen en waar ik erg dankbaar voor ben. Maar de MD mal , die grote ovale heb ik wel heel erg vaak gebruikt. Net als de ster en arreslee van DDD, en ook de andere mallen van DDD voor bv een tag, ook div keren gebruikt. En vintage plaatjes en bloemetjes.
    gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om jullie favoriete items te lezen. Zelf vind ik dit jaar de hertjes stansen echt een topper.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om te lezen wat jullie favoriete kerst spullen zijn.
    Ik zelf vind de kerst belletjes mal (COL1363)van MD erg mooi om mee te werken, leuk touwtje erbij aan. Ook de hertjes van joy zijn erg leuk.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen