woensdag 29 mei 2013

Even voor de duidelijkheid.......

Hallo lieve bloggers.....

Wij willen graag even iets kwijt aan jullie.
We zijn nu bijna aan het eind van challenge nr.3 en merken dat er wat problemen zijn met onze regels.
We zijn misschien een beetje streng????
Leggen de lat misschien een beetje hoog voor iedereen????
Dat is dus niet de bedoeling!
Wij zien heel graag dat iedereen meedoet aan onze challenges maar........we zijn wél een vintageblog!
We vinden heel veel goed maar er moet toch wel iets vintage-achtigs te vinden zijn op of aan een creatie/kaart.

Nu hebben wij een paar regeltjes bovenaan het blog onder het kopje regels voor deelname gezet.
Ik ga ze hier ook aan jullie laten zien en misschien is het voor een beginnende vintage-kaartenmaker een goede leidraad om te zien of je voldoet aan de vintage-eisen.
Je zult zien dat het helemaal niet zo moeilijk is om mee te doen aan onze challenges .
We komen misschien wel heel streng over maar we hebben nog maar 2 keer een inzending verwijderd en ik weet wel van blogs waar er veel meer worden verwijderd dus......we zijn eigenlijk best aardig, hahaha.

Even dan de regeltjes die wij voor jullie hebben opgesteld:

Eisen waaraan je vintagekaart moet voldoen om vintage genoeg te zijn:

buiten dat je aan de challenge-opdracht moet voldoen zijn hier nog een paar punten  waarvan er minimaal 3 terug te vinden moeten zijn op je kaart/creatie....


1) vintage plaatje of stempel
2) gerafelde en/of geïnkte randjes
3) vintage papier
4) romantische items ( pinns, bedeltjes, metalen embellishments, taartrandjes enz.)
5) kant/lint
6) bloemen(toef)
7) géén felle kleuren
8) de look kan zijn antiek,nostalgisch,retro, shabby chic

Als je aan 3 van deze regels voldoet dan ben je waarschijnlijk toch wel geslaagd in je poging iets te maken voor ons vintage-blog.
Laat je niet weerhouden om mee te doen als je nog nooit een vintage creatie hebt gemaakt hoor....we zien deelnemers die heel goed bezig zijn geweest voor een eerste keer en...je leert steeds bij. Óók wij!
Ben je het ergens niet mee eens of wil je graag privé kwijt dat je iets niet vindt deugen hier op ons blog......je mag me altijd mailen want wij leren van jullie opmerkingen en proberen er iets mee te doen als we vinden dat het commentaar terecht is.
Natuurlijk vinden we allemaal wel eens wat maar als je goed onderbouwt waarom je iets vindt dan kunnen we er misschien iets mee.

Ik hoop dat ik  duidelijk heb gemaakt wat wij willen zien en ik hoop zéker dat jullie graag hier langs blijven komen en gezellig meedoen aan onze challenges. We hebben geweldige sponsors die hele leuke prijzen beschikbaar stellen dus ook dát is een extra stimulans om je vintage-creaties te blijven maken.

De lopende challenge.....babykaart/kinderkaart.....loopt nog tot 2 juni 18.00 uur dus.........kom op als je nog niet durfde........gewoon proberen en doen wij onaardig........geef het maar aan en geef ons een kans om het beter te doen. Wij willen graag met jullie allemaal een succes maken van dit vintage-blog en ik weet zéker dat dat gaat lukken. We hadden al een prachtige start en we gaan lekker verder.

Namens het DT van WLVC wens ik iedereen heeeeeeel veel knutselplezier want dat is het aller aller aller belangrijkst.

Lieve groetjes van Plony.



4 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Plony dank je wel voor deze duidelijke uitleg,... ik heb als beginner met vintage ook nog weleens moeite hoe en wat te kiezen maar bedankt het is nu duidelijk.
    Liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima dat jullie dat stellen, dit keer doe ik niet mee, maar als ik wel mee doe en jullie vinden mijn kaart niet vintageachtig genoeg hoor ik dat ook graag. Daar kun je alleen maar van leren als het niet vintageachtig genoeg is. Veel succes met de challenge. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi hoi
    ik vind het keurig gezegd-geschreven
    heel duidelijk ik kijk heel graag naar jullie blog
    en denk ook wel eens hm hm
    heb nog niet meegedaan maar komt best wel

    groetjes en succes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  4. duidelijk is de uitleg hoor Plony en regels zijn er niet voor niets gemaakt, dus helemaal eens, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen