donderdag 11 april 2013

Tutorial

Goeiemorgen allemaal......
vandaag een creatie van mezelf en ik heb een tutorial van een Engels blog omgezet naar mijn eigen "ding". Alles op de foto gezet voor jullie met de beschrijving en de maten erbij. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en ik hoop natuurlijk een soortgelijke creatie bij sommige van jullie terug te zien.....dat zou leuk zijn!

Post-it-easel-Tutorial

Dit is een combinatie van een easelcard en een "doosje" waarin precies de post-it notitieblaadjes passen.

Ik ben begonnen met het smalle doosje te maken voor de post-it blaadjes.
Snijd je cardstock op 6 inch ( 15,2 cm) bij 4 inch ( 10,1 cm) en ril op 1/2 inch ( 1,2 cm) aan alle zijdes. Snijd een klein stukje in zoals op het voorbeeld.


Ik heb desigpapier gebruikt voor zowel de binnen als de buitenkant omdat het doosje dan wat steviger is.
designpapier 3/8inch (1 cm) bij 4 7/8inch( 12,4 cm) 4 stuks
3/8" (1 cm) bij 2 7/8" (7,3 cm) 4 stuks


Hier heb ik de strookjes naast het doosje liggen
( ik krijg de foto niet gedraaid maar de bedoeling is wel duidelijk denk ik)


De strookjes aan de buitenkant geplakt


en dan de korte strookjes aan de korte kant binnenin....
dan heb ik het doosje eerst in elkaar geplakt voordat ik de lange strookjes aan de binnenkant heb geplakt.



In het midden aan de voorkant heb ik nog een half rondje uitgesneden.
Nu is het doosje klaar en is het tijd voor de easel....

Cardstock van 12"(30,5 cm) bij 6"(15,2 cm)
Vanuit het midden 1/4" (0,6 cm) aan bijde kanten van het midden rillen dan krijg je een "ruggetje" en kan je kaart mooi plat als je hem dichtdoet.
Nu in het midden van 1 van de grote vlakken rillen en de vorm is klaar.



Ik heb alle vlakken beplakt met design papier....binnen......



en ook aan de buitenkant....



Nu kun je de voorkant van de easel gaan maken en je kunt deze alle vormen geven die je leuk vind.
Plak de voorkant tegen de schuine kant van de easel en bevestig het doosje  op de kant van de easel die op tafel ligt.

En dan is dit wat het geworden is......


en nog 1 van de zijkant om goed te kunnen zien hoe het in elkaar zit....


en dan nog 1 om te tonen hoe de kaart gesloten is.....



Dit was het dan........ik hoop dat het duidelijk is weergegeven en dat jullie ook hier weer inspiratie uit hebben gehaald.

Ik wens jullie een hele fijne dag, lieve groetjes van Plony.

18 opmerkingen:

  1. super mooi geworden!
    Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Plony,
    hele duidelijke tutorial, super leuk en jouw creatie is weer prachtig..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Plony ziet er prachtig uit
    Een fijne dag
    Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw.... Plony, prachtig!
    En lekker duidelijk uitgelegd, erg leuk om als cadeautje te geven...!Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat gaaf Plony, duidelijke uitleg en hartstikke leuk om ook eens te maken, bedankt voor het delen, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Plony

    SCHITTERENDE creatie.
    Heel duidelijk uitgelegd.
    Ga hem zeker proberen te maken BEDANKT.
    Leuk om CADEAU te geven.

    Lieve groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beeldschoon Plony, en bedankt voor de uitleg
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig Plony, wat een leuk idee! En zo mooi en duidelijk uitgelegd! Deze bewaar ik om eens lekker mee aan de slag! Jouw creatie is in ieder geval heel mooi en gaaf gemaakt!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super Plony, ziet er prachtig uit en je tutorial is heel erg duidelijk. Ik sla 'm op hoor, heb hier nog post-it blokjes liggen waar ik het voor kan gebruiken.

    Liefs Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er prachtig uit en een duidelijk beschrijving ook.
    Groetjes, ELs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Plony, wat een prachtige creatie heb je weer gemaakt.
    Mijn eerste gedachte was, een doosje om post-its in te doen? Dat leek me erg onhandig. Totdat ik zag hoe je dit gemaakt had en dat het doosje mooi open kan blijven staan. Wat een schatje is dit weer en wat heb je weer een leuk idee, alles goed en duidelijk uitgelegd, ziet er supermooi uit.

    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel gaaf Plony!
    Hele duidelijke en praktische uitleg!
    Wat zullen daar veel dames weer plezier van hebben..en ik óók!
    Prachtig bewerkt!
    Groetjess Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi geworden ga het zeker een keer maken.

    Groetjes Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend Plony...en dank voor de duidelijke beschrijving!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooie creatie en heel duidelijke beschrijving, gr.Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super Plony, heel duidelijk en een beauty eindresultaat.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Reacties
    1. Dank je Plony voor het delen van zo iets moois! Wat een geweldig idee! Zo mooi! Zit hier een beetje te kwijlen, ha, ha....Moet het echter nog wel even honderd keer na lezen..
      Ha, ha....Ben wat ongeconcentreerd, maar het gaat me vast wel lukken, want dit moet ik een keer proberen!
      Groetjes, Jen.

      Verwijderen