zondag 31 maart 2013

Voorproefje

Hallo lieve volgers.......
graag willen we de tijd tot aan de challenge zo hier en daar een beetje vullen met een vintage-kaartje om jullie vast wat te laten proeven van wat er hier op het blog tevoorschijn gaat komen.

Ik doe als eerste de aftrap met een vintage-kaart die ik heb gemaakt met het prachtige papier van fabscraps. Heerlijk om mee te werken en zo mooi te combineren ook bij elkaar.

Ik zag diverse keren de vraag voorbij komen ....hoe maak je een vintagekaart maar ik kan uit eigen ervaring alleen maar zeggen dat een kaart een kaart is.....of je nu met een vintageplaatje, een stempel, een 3D-tje......noem maar op, aan het werk gaat......een kaart maken is ten alle tijden een kwestie van.....je spulletjes bij elkaar zoeken, combineren, schuiven, plakken en afwerken met leuke details.
Ik weet écht niet wat ik uit zou moeten leggen over het maken van een vintagekaart maar als jullie vragen hebben dan willen we met elkaar graag proberen om daar een antwoord op te geven.

Ik hoop dat jullie door het zien van onze kaarten of andere creaties de smaak te pakken krijgen en ook op de vintage-toer gaan.
Wij komen het graag bewonderen!
Dan eerst maar de beloofde "inspiratie"........









en dan wens ik jullie nog heel veel plezier voor de rest van dit paasweekend.
Lieve groetjes, Plony.






28 opmerkingen:

  1. Prachtig Plony, wat een geweldige mooie vintage kaart! Mooi in deze tinten, lief plaatje, mooie mal die ik persoonlijk heel mooi vind voor de vintage kaarten. Maar je hebt gelijk, moeilijk uit te leggen denk ik... Maken jullie maar mooie dingen dan komt de "feeling" voor de niet kenners van vintage vast wel! Dit is in ieder geval weer top!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het weer een prachtige kaart geworden Plony, supermooi. Lief plaatje, mooie kleuren en papier en die vlinder komt zo mooi uit nu.
    Fijne paasdagen, liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooooooi Plony!
    Prachtig inspiratie voorbeeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende kaart Plony echt super
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je laat hier weer een prachtig kaartje zien,erg mooie details heb je weer gebruikt.
    Zelf hou ik voor vintage meer van room wit op de achtergrond vind wit een beetje hard,maar dat is natuurlijk voor ieder zijn keuze.

    Nog een gezellige avond en groetjes.

    Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi Plony!
    Hoe kun je uitleggen hoe je een vintagekaart maakt...lijkt me bijna onmogelijk..als je goed kijkt kom je al een heel eind en kleurgebruik bepaald veel sfeer bij het maken van vintagekaarten. Meestal wordt vermeld wat er zoal wordt gebruikt op een kaart, ook daarmee kom je een eind, natuurlijk. Al doende leerd men.

    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend kaartje Plony
    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige kaart Plony
    Een fijn Paasfeest
    Lieve groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gewoonweg schitterend en ik ben zeer benieuwd wat voor moois er nog meer voorbij gaat komen..knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een geweldig blog is dit
    ben gelijk volger geworden
    en dit kaartje ziet er echt suuuuuuuuper uit
    hierdoor ga je toch echt van vintage houden

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer dat er al weer iemand weg is, maar dat voorkom je toch niet hoor!
    Gefeliciteerd Plony met je team ontwerpers! Volgens mij gaat het helemaal goedkomen met dit blog!
    Liefs....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow dat belooft wat...wat een schatje,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heel mooi vintage voorbeeld Plony, ik hou ervan!
    Groetjes Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schatje en wat leuk dat er een blog voor vintage kaartjes is gekomen. ben ook gelijk volger geworden, want ik maak alleen vintage kaartjes met veel plezier.
    ben benieuwd wat er voor moois langs gaat komen.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaart en hele mooie kleuren en details gebruikt ☺

    Een gezellig (paas/knutsel)weekend gewenst ☺
    Lieve grtjsss Erica xox
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er helemaal te gek uit.
    Lieve groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een schitterende voorbeeld kaart

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige kaart Plony!
    Echt een super Vintage creatie.

    Lieve groetjes

    han

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een prachtige vintagekaart, ik hoop hier inderdaad ook veel inspiratie op te doen om ook eens een vintagekaart of creatie te maken. Komt tijd komt raad!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi kaartje geworden! Helemaal jou ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zal vast wel eens meer verschijnen op dit blog. Ik vind het zo mooi dat vintage. Wel moeilijk om kleuren bij elkaar te zoeken. Maar altijd het proberen waard nietwaar?
    Veel succes Plony.
    groetjes leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helemaal TOP Plony, maar dat zijn ze eigenlijk altijd van jouw hand, heerlijk vintage sfeertje.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Plony,wat leuk dit vintage blog.
    Door allerlei omstandigheden heel weinig in blogland,maar na gisterenavond en vanmorgen een rondje bloggen kwam ik deze tegen,ben dan ook gelijk volger geworden.super gaaf.
    Prachtig kaartje is dit en wens je dan ook heel veel succes met alles.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Voorproefje?????? Nou das zacht uitedrukt!!! hahahaha Prachtig gewoon!

    GR Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldige mooie kaart, Plony! Ik kan niet wachten tot de challenge er is! Spannend en leuk! Ik heb er zin in!
    Groetjes, Jen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een mooi voorbeeld.. Kijk uit naar de volgende creatie's.

    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat is deze mooi zeg. Zoveel prachtige details. Echt een superkaart.

    liefs Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een SUPER lief kaartje Plony.
    Ik kan niet wachten tot 18 April.
    Ben reuze benieuwd naar jullie nieuwe blog.
    Ik wil iedereen heel veel suc6 toewensen.

    Lieve GROETJES Nelly

    BeantwoordenVerwijderen